Continuam astazi seria articolelor dedicate complet experientei si parerilor utilizatorilor cu aceeasi intrebare: Tu ce ai alege?

Tamron 10-24mm f/3.5-4.5 vs. Tokina 12-24 f/4

Clasa obiectivelor wide-angle dedicate aparatelor foto DSLR cu senzor in format redus (APS-C) ofera cateva alternative foarte interesante atat din punct de vedere al calitatii cat si din punct de vedere al pretului. Fiecare producator major de obiective are in oferta sa cel putin un asemenea produs. Atat Canon cat si Nikon ofera obiective wide-angle la preturi mai mari decat cele ale producatorilor independenti, iar acestia din urma au si o oferta mai variata.

Tokina 12-24 f/4

Tokina 12-24 f/4 AT-X PRO
Tokina 12-24 f/4 AT-X PRO

Distanta Focala: 12-24mm
Diafragma maxima: F/4
Diafragma minima: F/22
Constructie optica: 13 elemente / 11 grupe
Tratamente: Multi-layer Coatings
Unghi de cuprindere: 99° – 61°
Focus minim: 30cm
Lame de diafragma: 9
Diametru filtre: 77mm
Dimensiune: diametru 84mm
Lungime: 90mm
Greutate: 540 grame

Tamron 10-24mm f/3.5-4.5

Tamron 10-24mm f/3.5-5.6
Tamron 10-24mm f/3.5-5.6

Distanta focala: 10-24mm
Diafragma maxima: f3.5 – 4.5
Diafragma minima: f22
Diafragma cu 7 petale
Unghi de cuprindere: 108° 44′ – 60° 20′
Constructie: 12 elemente in 9 grupe
Distanta minima de focus: 0.24m
Raport maxim de reproducere (macro): 1:5.1
Diametru filtru: 77mm
Lungime: 86.5mm
Greutate: 370 grame

Tu ce ai alege?

Acestea sunt doua produse foarte populare printre utilizatorii obiectivelor wide-angle: Tamron 10-24mm si Tokina 12-24mm. Doi milimetri in plus la Tamron sunt mai importanti decat luminozitatea constanta f/4 de la Tokina? Calitatea imaginii este mai buna la Tamron sau la Tokina? Voi ce ati alege?

Asteptam raspunsurile voastre, mai jos, incomentarii! 🙂

2 COMENTARII

  1. Tokina: Am un 11-16 f2,8. Absolut superb, foarte foarte sharp, putine aberatii sferice, cam puternice aberatiile cromatica (dar rezolvabile usor in lr). Totusi, are o problema: in situatii critice rateaza focusul, iar din cauza ca este foarte wide iar dof-ul este foarte mare, body-ul crede ca obiectivul e focalizat si confirma focusul. Fotografiind nunti, mi se intampla destul de des sa patesc asa ceva.

    Recomand folosirea obiectivelor de firma (canon/nikon, daca astea body-uri aveti) pt ca focalizarea va fi mult mai precisa. Inca un pct de vedere este ca obiectivele L spre exemplu transmit catre blitz distanta de focalizare, astfel expunerea in modurile auto va fi mult mai corecta decat cu Tokina/Tamron/Sigma.

    Daca e sa alegi totusi dintre cele 3-rd party, tokina e de departe cel mai bun. Diafragma constanta inseamna ca o data setata expunerea, aceasta nu se schimba in functie zoom. Pt un fotograf de nunti asta e foarte foarte important.

  2. Am uitat sa precizez… 12-24 si 11-16 sunt aproape identice ca si constructie, deci toate caracteristicile enuntate se aplica si la 12-24

Comments are closed.