Sigma tocmai a lansat noul obiectiv din gama ART, 50mm f/1.4. Compatibil atat cu aparatele foto cu senzori Full Frame cat si cu cele APS-C, noul obiectiv a fost complet reproiectat (fata de modelul anterior) si include o formula optica neobisnuit de complexa pentru un obiectiv de 50mm: 13 lentile dispuse in 8 grupe.

Sigma 50mm f/1.4 ART

Sigma 50mm f/1.4 ART
Sigma 50mm f/1.4 ART

In plus, obiectivul este destul de voluminos si construit intr-o maniera similara cu – deja celebrul – Sigma 35mm f/1.4 ART. Pentru un obiectiv de 50mm, este mult mai voluminos, semn ca specialistii Sigma au ales o formula optica imbunatatita (inclusiv cu elemente SLD si asferice), pentru a oferi maximul de performante intr-un obiectiv cu o distanta focala atat de populara. Cei de la Dpreview merg pana acolo incat compara noul sigma cu obiectivul Zeiss Otus 55 f/1.4 lansat in urma cu cateva luni, datorita formulei optice utilizate…

Sigma 50mm f/1.4 ART are un motor de focus ultrasonic ce permite ajustarea manuala a planului de focus chiar si atunci cand motorul AF este cuplat. Obiectivul accepta filtre cu diametrul filetului de 77mm, are o distanta minima de focus de 40cm si un factor de marire maxim 0,18x.

Noul Sigma 50mm f/1.4 ART va fi disponibil pentru monturi Canon, Nikon, Sony, Sigma si Pentax. Inca nu avem informatii despre pret sau data la care va ajunge in magazine.

Specificatii tehnice pe scurt:

  • Distanta focala: 50mm
  • Diafragma f/1.4-16
  • Formula optica: 13 elemente / 8 grupe
  • Include elemente SLD si Asferice
  • Distanta minima de focus: 0,4m
  • Factor de marire: 0,18x
  • Inel port-filtru 77mm

9 COMENTARII

  1. Probabil peste 3000-3500 lei. Si in mod clar nu cred ca merita. La Nikon mi-au placut 50mm 1.8G si 1.4G si D, sunt fixe superbe, la Canon, din pacate, nu avem ceva nou, 50-ul 1.8 II e cam putin pentru unii pretentiosi, iar 1.4 USM e foarte vechi, flare, aberatii cromatice "la greu", micro-USM-ul ala face feste cam tuturor. Asteptam un 1.8 USM sau STM, de la Canon (sau de ce nu, un nou f/1.4).

    Un profesionist pe Canon, nu se joaca cu Sigma, are 1.2 L, iar la Nikon solutiile sunt la pret frumos pentru toata lumea.

    Sigma inca si-a pastrat traditia cu erorile de focus, chiar am vazut un review la 35mm 1.4 ART, respectul arata cum se calibreaza cu USB dock-ul, si tot n-a reusit sa-i elimine erorile de focus.
    Sunt exemplare cu o optica peste Canon L, dar cand vezi ce AF haotic fac, parca iti vine sa-ti dai cu pumnii in cap.

    Ciudata forma, e cam mare pentru un 50 fix. Filtru filet 77mm?! Astia sunt bestiali, vor sa capteze atentia intai prin dimensiuni, sa vada omul multa sticla in el.

  2. In mod clar dai dublu pe nikon si are aberatii cromatice. Dar vai, ca sa vezi rata de succes a focusului e tot la fel. Succes la cumparaturi de nikkor !

  3. Exista multi profesionisti care folosesc si alte brand-uri decat cele Canikon, hai sa nu exageram… 🙂 Multi profesionisti lucreaza inca pe film cu lentile care nu au fost facute pentru digital, soft wide open, aberatii cromatice, si asa mai departe, si de descurca excelent. Fanboyismul asta insa e o conditie greu de depasit. Optic, 35mm e mai bun ca Nikon sau Canon. Ei, ca AF-ul nu e perfect, o fi… dar sunt sigur ca majoritatea sunt interesati de calitate optica, nu AF… Sau tu prin "profesionist" te referi doar la fotografii de nunti si botezuri din Romania, care n-au auzit de alte branduri decat alea la moda pe la noi? Cat despre acest 50mm nou, sunt sigur ca va avea cumparatori multi. Si calitate superioara Nikon-Canon 50 actuale. Si modelul vechi le intrece, optic si dpdv al constructiei. Sunt sigur ca va fi un hit, precum a fost si 35-ul, si 18-35 1.8… 🙂 trebuie doar sa privim obiectiv obiectivul, nu subiectiv si influentati de preferintele personale referitoare la un brand anume.

  4. Radu Ona Adevaratul profesionist e cel care a tras cativa ani pe film, chiar si ca amator/entuziast. In lumea digitala toti se streseaza de detalii, autofocus lent/rapid (e subiectiv), IS, tratamente ale lentilelor si asa mai departe. Sunt obiective ca Helios, Takumar, Meyer-Optik Görlitz Trioplan 100mm f/2.8, Pentacon 135mm 2.8 ("monster bokeh"), Tair 11A 135mm F2.8 si multe altele, mult peste digitalele de buget, de azi, doar ca mai baga un flare, mai baga aberatii, asta e, nu sunt perfecte. Dar ca bokeh si sharpness… jos palaria! Ai dreptate, prin profesionist m-am referit la cei cu evenimentele si studiouri, e drept, dar sunt profesionisti in toate ramurile acestei arte numita, fotografie.

  5. Cosmin Dumitru Ai dreptate cu alea enumerate, majoritatea le stiu. Cu Helios am tras un eveniment intreg (genul One job – One lens) si a iesit chiar foarte bine. Lentilele sunt bune, multe, conteaza fotograful mai mult, si cum se descurca el in practica. Multi ar da "chix" cu un Otus 55mm 1.4 sau un, Sony Carl Zeiss 50mm 1.4, sau un Leica, in timp ce altii ar face chestii superbe cu un Takumar, sau ceva de genul. Analizate in profunzime, desigur, au defecte toate, unele sunt mai bune ca altele la ceva anume, dar in practica, daca "operatorul" aparatului are experienta necesara, Sigma 50mm ART ar fi superb, Nikon 50 la fel, samd. Pe mine chiar ma tenteaza sa fac un borcan de strangere fonduri pe care sa scrie Sigma 50 1.4 ART, fiindca suna bine. Oricum sunt sigur ca o sa aiba fanii sai, destui, si probabil nu va fi printre obiectivele clasate pe gama de mijloc sau mai jos, ci acolo sus in top undeva. Vedem, mai asteptam…

  6. Radu Ona Imi doresc si eu 35-ul, am un 85mm 1.8 USM, vechi, are aberatii, flare, dar e superb ca optica. 50 n-as mai folosi, am 1.8 II si-l folosesc rar (is pe Canon), si as vrea un 35mm, ma gandeam la vechiul 35mm f/2 de la Canon, care sa-mi faca pasul intre 10-20mm f/4-5.6 EX HSM Sigma, si 50-ul 1.8 II. Dar, probabil, daca raman la Sigma, merg personal la F64 sau Photosetup, sa-l iau pe teste si probe (ca sa evit neplacerile cu calibrari, curierat, asteptari etc).
    Numai bine!

  7. Cosmin Dumitru Cel mai bine asa, testat cun trebuie inainte. Un 35 visez si eu, dar momentan nu imi permit, chiar daca Sigma are pret bun comparativ cu Nikon, Canon, sau in cazul meu, Sony G (diferente de pret care nu se justifica, parerea mea). M-ar bate gandul chiar la Samyang, aud cuvinte pozitive, are pret bun, iar focusul manual nu ma afecteaza dupa ani de pozat pe M42, Kiev si Minolta… Succes, daca te hotarasti! Numai bine!

Comments are closed.